söndag 30 november 2014

Min första Bodyfitnesstävling!

Till att börja med vill jag bara säga tack till er alla som varit med och stöttat mig under den här resan! Ett extra tack till alla er som var med igår på en av de största händelserna i mitt liv! <3

Direkt efter scenen!
Jag kom tyvärr sist i min klass (-163), men jag är nöjd med min resa ändå! Jag har haft fantastiskt kul, och lärt känna så många nya människor och framförallt hittat mig själv! Nu är jag en erfarenhet rikare och verkligen laddad för hur jag ska fortsätta min träning framöver för att nå nya mål!

Nu ska ni få lite mer info om min första tävlingshelg iaf! ;)

Fredag:
Kom till Göteborg ca 20 i 12 och checkade in på Gothia Towers. Ett litet Queesize rum hade jag bokat en natt för att inte behöva gå upp super tidigt på lördagen. När jag hade slängt in grejerna på rummet och gått på toa (Ni anar inte hur mycket toa spring det vart sista veckan ;) ), så gick jag mot inregistreringen på Scandic Opalen. Där mötte jag upp Maria och bytte om till bikinin snabt på toaletten. Sen va det att ställa sig i kön och vänta på att bli insläppt för att mätas och hämta tävlingsnummer.

Nr 120
Efter att man pratat lite med vänner på inregistreringen gick jag vidare till hotellet i sällskap av Anna. Anna, Joni och Jessica skulle också bo på Gothia. När jag väl va på hotellrummet blev det att chilla lite, för trött var jag. Sen blev de dags för lite käk också, och gick ner till restaurangen Estrad där jag hört att jag kunde låna micro. Väl där möttes jag av supertrevlig personal och de hjälpte mig så gärna! Fick till och med maten serverad på en tallrik när jag kom dit med min matlåda! Kände mig så tacksam att få sitta där och äta från en tallrik. Det är inte ofta det händer när man är på diet och ständigt lever med sina matlådor.

På väg ner mot restaurangen!

Titta va fint !
Efter lite mat och vila mötte jag upp han med det stora H:t! Min sambo som har orkat med mig hela min diet. Så lycklig över livet med dig! <3

Därefter va det dags för mini-teamträff på coachernas rum. Lite mätning och snack om posering m.m.
Gick därefter direkt till färgningen för första lagret färg. Stod och väntade med några ur teamet och det tog sin lilla tid, men så var det dags att bli sprayad. Känslan av sedan stå och torka i svankande position, kan jag säga va minst sagt annorlunda, fast samtidigt när vi stod där samlade ett litet gäng och tjöta va det ganska så trevligt ;) haha!

Efter jag torkat hämtade jag hjärtat på rummet och det var dags för att köpa uppladdning för morgondagen på ICA Focus! Naturgodis och riskakor fanns på listan (nutella hade jag redan från Frida på rummet ;) ). Dock mötte jag Joni och Anna, typ precis när Joni hittade lyxchokladbaren! Så det blev LITE chokladdoppade jordgubbar också. ;)

Sen tillbaka med sakerna och bort till färgningen en andra gång. Väl tillbaka på rummet så va Natta där med! Min coach bakom scen ;) så vi tjötade och kollade tv tills dags va dags att sova.

Laddad, brun och trött!
Lördag:
På natten sov jag sådär, vaknade med kramp i benen och kunde inte sova på flera timmar. Vaknade sedan på morgonen kl. 6.00 vrålhungrig! Så ner till frukosten kl. 07.00 för att värma gröt och ha nutella till ;) haha. Mums!

Nutellagröööööööt! <3
Sen upp till hotellrummet och kort därefter kom Madde som både sytt min bikini och nu skulle sminka och göra mitt hår! Visst blev det fint?

Kände mig som en prinsessa ;)
Sen va det dags att gå backstage och ta plats samt lägga sista lagret färg! Sedan återstod väntan innan man skulle upp på scen. Men rätt som det var va man där! Snabbt gick det också! Haha. Hann inte ens fatta att jag gick ut på scen, men visst var det kul! Nästa gång ska jag fokusera mer på poseringen och mindre på publiken tror jag ;) fast denna gången räckte inte min fysik långt ändå ;)

Efter mötte jag upp familjen och pratade lite och sedan blev de en snabbis på Fitnessfestivalen där det blev lite nya träningskläder. Avslutade kvällen med lite god mat med vänner och sambo, en mycket lyckad helg får jag säga. ;)

Det har varit en intensiv helg och många nya intryck! Nästa gång ni ser mig på scen, då kommer jag vara i en helt annan form! Tack för ert stöd och allt pepp! Här får ni en liten bildbomb! ;)








Nutellaburk stor som mitt huvud!























Synd att formen ville bli bättre efter scenen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar