tisdag 25 november 2014

In i det sista...

Ja nu min vänner är det inte långt kvar, bara 4:a dagar. Ärligt talat var det nu jag trodde det skulle vara som tuffast i min diet, men bara för att det är så nära och att träningen är så "lätt" denna veckan känns det som att allting lutar nedför och jag bara rullar med! :D

Är inne på min tömningsvecka, vilket innebär mycket mindre träning och en jäkla massa vatten! 6 L ska jag få i mig under en dag, och ni kan gissa hur ofta man springer på toa då. ;)
Träningen är bara till för att pumpa ut kroppen, så massa set och reps, men lätt. Fram tills på onsdag får jag träna, sen gäller vila fram tills precis innan scen. Kan inte fatta ens idag att kroppen ska få vila första gången på typ 70 dagar. Ingen cardio och ingen styrka. Frågan är hur jag kommer reagera på det?

En annan sak man  kan fundera på är, huruvida all nutella och alla riskakor kommer smaka på lördag! ;) Ser fram emot lördagen något så otroligt! 13.00 stage time! Nu måste jag bara se till att få med mig allt till hotellet på fredag. ;)

Naglarna är klara idag, skorna klara och bikinin är så gott som klar, ska bara ev. justeras på torsdag.

Va har annars hänt de senaste veckorna? Helgerna har varit fulla med aktiviteter! Förra helgen av jag och min Sofia på Ullared och shoppa och hade en riktig tjejdag! :D Så kul va de! Dock fick vi stå i kö i 40 minuter för att komma in! :O aldrig hänt mig tidigare. Inte varit där på 2 år typ! Så nu äntligen blev de av ändå. Blev en del fynd kan man säga. ;)


 Bland annat denna glasburk som det står home made på. ;) Snart ska det ligga hemmagjorda nyttiga godbitar i den också. Just nu fungerar den som förvaring åt mina questbars!


På söndagen bakade jag bröd inför att jag ska ha fredagsfikan för första gången på jobbet sedan jag börja där (har varit på kostschema hela tiden). Blev familjens julbröd på hemligt recept. ;) Nu är det mitt ansvar att den traditionen förs vidare! ;)


 Helgen som nu varit har jag och mamma tillbringat i Halmstad och på Wapnö julmarknad. Min och mammas grej, en riktig tjejhelg! Vi bodde på Hotel Continental, och det kan jag rekommendera! Personalen hjälper gärna till med specialkost. :) Sedan njöt jag och mamma av en lättare massage också vilket var väldigt avslappnande. Jag till och med somna! Självklart missa jag inte min cardio dessa dagar! Det lilla hotellet hade även ett litet träningsrum, med 1 crosstrainer och ett löpband samt en multimaskin. Det räckte för mig när ja bara hade cardio i helgen. Lite insperation på väggarna fanns också. ;)







 Wapnö julmarknad är något för mig alldeles extra! Här känns det som att det finns allt! I år köpte jag mest matprodukter (chutney, mjukost, gravad bringa, kryddor, kaffe, senap och fudge). Fast det finns otroligt mycket mer! Här finns det till och med gubbdagis! ;)

Gubbdagis ;)






 En fin helg hade vi mamsen! ;)

När jag väl kom hem i söndagskväll kan ni inte ana hur glad jag blev när jag såg vår griffeltavelvägg här hemma! På den hade vänner och familj skrivit inspirerande och peppande kommentarer inför sista veckan innan tävlingen!

 Ni anar inte hur motiverande det är med alla fina kommentarer och det ni alltid säger med glimten i ögat! ;) Ni gör mig till en vinnare oavsett hur det går i tävlingen. För utan er är jag inget! <3
Alla de gånger ni peppat när jag stått på crosstrainern, eller följt med mig ut på den där rundan eller sagt hur bra jag ser ut när jag vart låg som tusan, det är för mig sann kärlek! Tack för att jag har er och ert stöd hela vägen!

Vet att alla inte kan komma och kolla på mig när jag tävlar på lördag, men nu går de att live streama för första året från Luciapokalen! :D Jag vill verkligen att ni är med mig så klicka på länken, kostar 99 kronor att kolla!

Som ett litet avslut idag så vill jag bara säga att de produkter jag använt under året och som finns i mina recept kommer från Proteinbutiken som nu firar 10-ås jubileum med massa bra priser! :)

Vet inte om jag kommer hinna skriva mer innan tävlingen, så vill bara tacka er alla som följt mig och peppat mig till tusen! Året har gått fort och nu ska vi se vad de ger för resultat! ;)
Det här är absolut inte min sista tävling, men efter tävlingen ska kroppen få återhämta sig ordentligt och sedan ska jag börja forma den mot nästa mål!



Lycka, glädje och motivation ända in i mål <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar